woensdag 13 juni 2012

Workshop Silk- en Foam Clay

Vanochtend mocht ik een workshop verzorgen voor een groep mannen en vrouwen met een geestelijke/verstandelijke handicap en hun 3 begeleiders. Zij zijn op een creatieve vakantie in Baarlo, georganiseerd door Schik Organisatie Begeleide Vakanties. En ik mocht voor hun een workshop verzorgen. Weer een hele mooie ervaring, die ik zo mocht op doen.

En het werd een hele gezellige ochtend in het atelier. Er werd heel wat gekneed, gerold, gedraaid, gefantaseerd, gegeeuwt (volgens mij gaan ze allemaal te laat naar bed :-)) en gelachen. Er werd over vriendjes gesproken en natuurlijk over het Nederlands elftal.
Berry heeft daarom op zijn fotolijst een voetballer, de grasmat, een voetbal (die meer op een chocoladekoekje leek) en zelfs de lampen van het stadion gemaakt, met behulp van begeleider Jan. En er werden lijstjes gemaakt voor de vriendjes, of in ieder geval met de naam er op.  Begeleider Rick had zijn tafel met Tonnie en Sonja goed in de hand, zo goed zelfs dat ik amper heb hoeven te helpen aan die tafel. Alleen het paard, werd een beetje een schaap, dus daar mag hij nog in oefenen. Tja en Nonke (tevens mijn collega op kantoor), tja die heb ik nu eens van een andere kant mogen leren kennen :-). Ze is opgeleid tot juf, maar creatief??? Uiteindelijk heeft zij de meeste tijd nodig gehad met haar lijstje en zaten we allemaal op haar te wachten. Maar het resultaat mocht er wezen.

Kortom, we hebben genoten! Tonnie, Sonja, Berry, Willemijn, Ellis, Jos, Carla, Jan, Rick en Nonke, dank jullie wel voor jullie creativiteit en gezelligheid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten