vrijdag 23 november 2012

Kinder Knutsel Atelier Sinterklaas

Van de week heeft de tweede groep bij het Kinder Knutsel Atelier ook een Sinterklaas  gemaakt.
Eerst werd het hoofd geschilderd, daarna werd de mijter van aslan beplakt met stof, rondom bijgeknipt en tegen elkaar geplakt, het kruis werd er natuurlijk met de Diam's op gemaakt en daarna......
Allemaal weer super enthousiast aan de gang met naald en draad. Alle begin is moeilijk maar al gaande weg leerde ze het toch wel. En de één wat sneller dan de ander. De leeftijd heeft hier niets mee te maken en dat is ook wel grappig om te zien, de jongste doen het soms beter dan de ietsje oudere.
Wat voor mij een normale handeling is, zoals een speld in de stof te steken (van boven naar onderen en weer terug naar boven), bleek bij sommige niet zo normaal te zijn. Aangezien sommige hem maar  één keer door de stof staken. Ik vond het al zo raar dat sommige zich steeds prikte....maar ja die spelden bungelde maar wat in die stof, dus ja een gewillig iets om je aan te prikken.
Als het goed is weten ze nu in ieder geval hoe je een speld moet gebruiken.



Ik vind het leuk om ze weg wijs te maken met naald en draad, dus begin van het nieuwe jaar ga ik toch maar eens een naailes/workshop voor jonge meiden inplannen :-)
Daar heb ik de afgelopen maanden meer vraag naar gekregen, maar vanwege te weinig dagen in een week weet ik niet wanneer ik die in kan plannen.....maar eens even gaan puzzelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten