donderdag 15 november 2012

Kinder Knutsel Atelier Sinterklaas

Omdat het Kinder Knutsel Atelier eens in de maand is, moet ik soms vooruit denken. Zo ook met Sinterklaas, want de kinderen verwachten eigenlijk min of meer dat ze voor deze Goedheilig Man ook iets zouden gaan maken. Aangezien sommige kinderen al langer bij het Kinder Knutsel Atelier zitten, moet ik er dus rekening mee houden, dat ze niet hetzelfde gaan maken.
Vorig jaar hebben we Zwarte Pietjes gemaakt, dus dit jaar werd het Sinterklaas.

Ze mochten allereerst het hoofdje schilderen, daarna werd het mijtertje van stof en aslan gemaakt.
Hier mochten ze met Diam's 3 D verf het kruis er op schilderen.
Terwijl dat lag te drogen, konden ze de stof gaan knippen voor het buideltje en de cape. Deze werden daarna gerimpeld, met naald en draad. Leuk was om de enthousisaste reacties te horen van sommige dat ze mijn speldenkussen mochten gebruiken :-) voor mij heel normaal, maar voor hun toch wel iets heel speciaals.
En Lisa wist precies wat ze moest doen, want ze had haar mama (die bij mij op naailes zit) dit al heel vaak zien doen. Dat is zo genieten als je die meiden hoort kletsen. En hoe langer ze bij je op les zitten hoe meer ze los komen. En nu ik dit zo op schrijf staat er een grote grijns op mijn gezicht, lekker even nagenieten.......Tussendoor werden de mijtertjes uitgeprobeerd of ze bij hun zelf zouden passen en dat moest natuurlijk op de foto worden gezet.

Nadat alles klaar was, konden we het buideltje op gaan vullen met pandavulling, de "rimpel" draad aantrekken en na wat uitleg, de draad afhechten. Op deze manier probeer ik ze toch een beetje wegwijs te maken met naald en draad, want ik hoor steeds vaker dat ze dat op school niet meer leren. Jammer hoor, maar voor mij leuk om het ze te leren.

Er werd heel voorzichtig met de viltnaald een baard geprikt van wol op het geschilderde tempexballetje. Sommige hadden hier een beetje hulp bij nodig, want die naald was toch wel eng. Nadat ook dat klaar was konden we het allemaal aan elkaar vast maken. En zie hier het resultaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten