zondag 30 september 2012

Workshop Keramiek

Zaterdag middag heb ik in het atelier een workshop Keramiek gegeven.
Lekker met de handen in de klei.
Direct bij binnenkomst kwamen de foto's tevoorschijn van wat ze wel leuk vonden om te maken.
3 Dames hadden nog nooit met klei gewerkt en Petra had al wel meerdere keren hiermee gewerkt. Zij wist dus wel hoe en wat. De andere dames kwamen met ideeën aan die heel mooi waren, maar om daar nu meteen mee te starten.....? Je kunt het je zelf meteen heel moeilijk gaan maken, maar uit ervaring weet ik dat dat ook tegen je kan gaan werken en dat het uiteindelijk soms niet lukt. Gelukkig kon Petra dat beamen.
Dus na enig overleg en uitleg, zijn we aan de gang gegaan. Om het gemakkelijk te maken zijn we vanuit mallen gaan werken. En met die vormen kun je daarna alle kanten uit. Zo zijn er uit de ronde mallen allemaal andere werkstukken tevoorschijn gekomen. Ik heb geprobeerd om te te laten voelen met hun handen. Want je kunt zonder dat je naar je beeld kijkt heel veel voelen door er met je handen overheen te gaan.
Het was mooi om te zien en te horen dat het inderdaad toch heel anders was dan ze gedacht hadden. Ze dachten "O, dat doen we wel even". Sorry dames er komt toch wel iets meer bij kijken....Ja juf Monique werd er gezegd voor de grap. hahahaha
Het was een hele gezellige middag, inspannend en ontspannend. En allemaal verschillende creaties.
2 kleine bustes, 2 vogels, een vogelhuisje in Efteling stijl die straks op 4 pinnen komt te staan en een hele aparte vogel. Die komt op de foto niet tot zijn recht, maar hij is erg mooi als hij straks op een pin komt te staan.
Nu is het wachten totdat de beelden gestookt kunnen worden en dan worden de beelden nog ingekleurd/ingepoetst.


 
 
Als ik zo mijn blog aan het bijwerken ben, moet ik toch wel toegeven dat het heel divers is wat er allemaal in het Atelier gebeurt. Wat een gelukkig mens ben ik toch dat ik al dat moois mag doen en dat ik het met zoveel lieve enthousiaste mensen mag delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten