zondag 30 september 2012

Workshop glasetsen op locatie

Pas geleden mocht ik een workshop voor Proteion Thuiszorg verzorgen. Er was gekozen voor glasetsen op een cakeschaal. Helemaal super om te doen en achteraf een hele goeie keuze gezien de resultaten.
Doordat het een grote groep was ben ik op locatie gegaan in Wellerlooi.
Na een hartelijke ontvangst van Saskia met koffie en taart, druppelde iedereen langzaam binnen. In die tussentijd kon ik alles klaar zetten. Het was al meteen heel gezellig en dan is het toch altijd wat lastig om er tussen te komen, maar er moest natuurlijk iets moois gemaakt worden. Dus na mijn uitleg kon iedereen aan de gang en gewoon lekker door kletsen.
Want dat is het fijne van glasetsen, je zit niet op de klok te kijken bang om iets te lang te laten drogen etc etc.
Blijkbaar had ik te veel keuze aan sjabloontjes, want het was voor sommige moeilijk kiezen  ☺
En dan ben ik altijd bang dat ik er te weinig heb..................zo zie je maar weer.
Er werd gewikt en gewogen, bij elkaar gekeken en om elkaars advies gevraagd. Toch blijft het altijd spannend hoe iets zal worden en of er overal wel genoeg glasets is aangebracht. Dus er werd steeds gevraagd om te checken of er genoeg op zat en negen van de tien keer kon ik zeggen dat ik daar en daar nog een open plekje zag. Gemeen hè, want waarom zie ik het wel en jij zelf niet?! Ervaring zullen we maar zeggen, ik doe dit werk tenslotte niet voor niets al zo lang.
En dan, als de glasets even zijn werk heeft kunnen doen, moet je het in een bak met water onderdompelen en met een sponsje weer wegvegen. Hoe vaak je dan hoort, het is helemaal weg...........met de bijbehorende spanning op de gezichten.....Totdat het afgedroogd is en je wel degelijk resultaat ziet!
Dat zijn de leuke momenten.
Nadat iedereen klaar was, hebben ze alles lekker laten staan en zijn vervolgens naar de woonkamer gegaan waar ze aansluitend nog een tassenparty hadden van Bag & Beautiful, Yvonne Aben.
In die tussentijd kon ik de schaaltjes goed op de foto zetten en alles opruimen.
Voor mij was het een gezellige geslaagde middag en voor de dames ook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten