maandag 8 april 2013

Schilder workshop

Afgelopen zondag kreeg ik bezoek van een (voor mij onbekende) vrienden en vriendinnen groep uit Dronten. Ze gaan al 28 jaar, eens per jaar een weekend met elkaar op stap. En dit keer bestond het programma uit o.a. een verblijf in Baarlo en een schilder workshop bij mij in het atelier.
Wat een mooi gebeuren als je dit al 28 jaar met elkaar mag doen, ik vind dat dus echt momenten om te koesteren! En natuurlijk heel leuk dat ze bij mij terecht waren gekomen en dan ook nog eens van zo ver weg.
Deze zondag stroomde het atelier dus vol met heerlijke, vrolijke, ontspannen mensen. Tenminste ik hoop dat ze ontspannen waren :-) .................
Na een korte intro en een kop koffie met wat lekkers ging iedereen aan de slag met kwast en verf. De meeste hadden nog nooit zo iets gedaan, ja wel eens een kwast in de hand gehad voor het verven van het huis e.d. maar nog nooit op doek.
Sommige heren gingen gedreven aan de slag met landschappen, sommige aan de hand van een voorbeeld, sommige uit hun eigen fantasie en sommige schilderde een kijkje uit hun eigen woonomgeving. En bij de dames waren het merendeel figuratieve afbeeldingen die er geschilderd werden.
Er werd geregeld gevraagd hoe ze iets nou het beste konden aanpakken, dus de tips en aanwijzingen werden goed gebruikt. Ik heb hartelijk mogen lachen om de steeds herhaalde vraag van een enkele heer "Monique hoe schilder jij zo iets, wil jij het weer even voordoen".......tja het is niets voor niets een schilder workshop, dus zelf doen (volgens mij had hij er niet zo veel zin in).................En dan de reacties horen van zijn vrienden, heerlijk. En uiteindelijk is het lavendelveld nog heel erg goed gelukt ook.
Het is ook vaak een kwestie van gewoon doen en durven uitproberen. Het voordeel van werken met acrylverf is dat je er gewoon weer overheen kunt schilderen als iets niet naar je zin is. Gelukkig hoefde dat bijna niet, zoveel verborgen talenten waren er aanwezig. Ik hoop in ieder geval dat de schilderijen een mooie plek krijgen, want ze zijn het echt wel waard.
En ik wil dan ook Geert en Monique bedanken dat ze bij mij in het atelier terecht zijn gekomen en me hebben mee laten genieten van hun vriendschap.





Zo'n workshop geeft zoveel energie en dan ook nog als je ziet wat er voor een mooie werkstukken gemaakt worden. Daar word ik ontzettend blij van en ik geniet dan ook nog volop na van een voor mij zeer geslaagde zondag ochtend.




5 opmerkingen:

  1. Hallo Monique,
    Leuk dat je ons op je blog hebt gezet,
    we kijken met veel plezier terug op de gezellige creative ochtend die we bij jouw in je attelier gehad hebben! alsnog bedankt en de groeten uit Swifterbant, Jos en Lian.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de leuke reactie. Ik heb ook genoten van jullie gezelschap en creativiteit.

      Verwijderen
  2. Hoi Monique,
    We hebben veel positieve reacties gehad op onze schilderkunsten.
    Terugkijkend op een gezellige creatieve ochtend.
    Geert en mijn Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het leuke berichtje. Leuk om te lezen dat jullie zo'n positieve reacties op jullie schilderkunsten hebben ontvangen. Soms ontdek je toch ineens nog ergens een verborgen talent in je zelf :-)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen