woensdag 8 juni 2016

Vaderdag Kinder Knutsel Atelier

De afgelopen week zijn er ontzettend mooie creaties gemaakt voor Vaderdag door de kinderen. Dit keer geen paniek dat er een ouder binnen zou stappen en ze iets zouden zien van want er gemaakt was, want het zijn meestal de mama's die de kinderen komen ophalen.
Aangezien de papa's niet zo snel mijn blog zullen lezen, durf ik hier op mijn blog de resultaten al wel te laten zien. Facebook mag nog even wachten. Ik zelf vond beide middagen zeer geslaagd en aan de reacties van de meiden te horen, hun ook.
Het eerste groepje (helaas waren er een paar afmeldingen op het laatste moment) hebben een mok en bordje versierd met de porseleinverf van Pébéo.
De ietwat oudere meiden hebben met een penseel de verf opgebracht.
En Demi, de jongste, vond het supergaaf om haar vingerafdrukken op de mok en het bordje te zetten. Lekker met het topje van je vinger in de verf zitten en kliederen ☺.
Daarna heeft ze nog een varkenssnuitje op de onderkant geschilderd, zodat als haar papa de mok aan zijn mond zet, je het varkenssnuitje ziet.


De groep van het Kinder Knutsel Atelier hebben weer iets anders gemaakt voor Vaderdag. Nynke had geluk want die was er deze keer ook weer bij. De eerste keer was voor haar een inhaalles. Ze wilde de eerste keer al weten wat we dan gingen maken tijdens het Kinder Knutselen. Maar ik wilde dat eigenlijk niet vertellen, de hele les heeft ze geprobeerd om het me te ontfutselen.... En het is maar goed dat ik het niet verteld heb, want uiteindelijk heb ik ze toch iets anders laten maken dan wat ik in eerste instantie in mijn hoofd had zitten. Dit gebeurt me wel eens vaker, dat ik switch op het laatst omdat ik dan nog een gaver idee krijg. Niet goed voor de stress, maar wel te gek als je idee zo goed ontvangen word door de kinderen. Want ze vonden het allemaal te gek en vroegen zich af hoe ik steeds weer op die ideeën kom.
We hebben een ophangbordje gemaakt met gereedschap en achter het gereedschap zat een knijper waardoor je er briefjes of foto's onder kunt bewaren. Ik had in eerste instantie mijn voorbeeld bordje gemaakt met alleen maar de drie stuks gereedschap er op. Dit zodat ze hun eigen fantasie zouden gaan gebruiken. Tijdens het schilderen werd er dus al gevraagd of ze het daarna met de Diam's nog wat verder mochten versieren. Leuk is dat, dat ze zelf initiatief tonen en dat komt natuurlijk ook omdat ze al langer bij mij komen en dus weten wat ik allemaal aan materiaal heb liggen.
En toen kwamen ze met tekst aan, want anders was het bordje toch wel heel erg kaal.
Kaya zei: Help mijn papa is klusser. Echter toen ze het aan het schrijven was, had ze er "help mijn vader is klusser" van gemaakt. Terwijl ze toch echt papa had willen schrijven ☺
Lotte heeft er "je bent de beste" van gemaakt, omdat ze eigenlijk helemaal niet wist of haar papa wel kluste? Lonneke schreef  "Gereedschap klaar, klussen maar" en Eef maakte er "Klussen maar" van.
Haar mama dacht eerst dat er "Kussen maar" stond, jaja waar het hart vol van is hihihihi.
Nynke maakte er "Je bent Super" van. Judith schreef er "Mr. Fix-It" op en wat dacht je van "Keep Calm and Fix-It" van Imke.......Hahahahaha en zo gebeurde het dat ze allemaal er iets anders op hadden staan. Ik ben heel benieuwd wat de Papa's van dit super cadeau gaan vinden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten