vrijdag 10 juni 2016

Mozaieken met de Diam's tijdens het Open Atelier

Vanmiddag tijdens het Open Atelier maar weer eens een keer de Diam's op tafel gezet. Al weeeeeerrrr zul je denken?! Maar je kunt er ook zulke leuke dingen mee maken......En dat zie je hieronder op de foto als bewijs maar weer.
Mieke die zat heel stil te werken en was allemaal kleine stipjes aan het zetten. Ik vertelde haar dat ik laatst op mijn blog vermeld had, dat ze een haat liefde verhouding had met de Diam's en moest je haar nu zien zitten werken op een doosje met de Diam's, hahahaha
Omdat iedereen zelf een ondergrond meeneemt of hier in het atelier een ondergrond uitzoekt, weet ik nooit van te voren waar ze mee aan komen zetten.
Soms komen de onverwachtse dingen op tafel, maar wat een leuke en verassende dingen kun je daar mee doen zeg. Daar doe ik dan ook weer inspiratie mee op.
Zo ook het krukje van de Action, waar een Takkie van Jip en Janneke op is komen te staan. Zo leuk en Takkie is ook zo'n leuk plaatje. Dat we die eigenlijk niet eerder voorbij hebben zien komen?
Maar nu moet ik zeggen dat Annoes zelf ook een teckel thuis heeft, genaamd Gijsje, dus vreemd is het niet dat ze af en toe iets maakt met een teckel.
Conny heeft van een dienblaadje een naambordje gemaakt voor bij de voordeur, Saskia natuurlijk iets met vlinders..........dat is haar favoriete thema ☺ Katja heeft een ontbijttray gemozaiekt voor haar nichtje en Annemie heeft een grove broodplank van de wereld voorzien, met daarbij een mooie tekst.


En laatst ben ik ook zelf bezig geweest om op een kistje te mozaïeken. Eentje waar alle creatieve disciplines op aanwezig moesten zijn. Een potlood, kwast, penseel, calligrafeerpen, naaimachine, schaar en stof, klosje garen en een naald en draad en een speldenkussen. Het was een hele klus om het relatief grote kistje helemaal rondom vol te zetten met mozaïek. Maar mijn doel was bereikt, weer een mooi kleurrijk voorbeeld voor de lessen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten