woensdag 1 juni 2016

Kinderfeestje Fleur

Fleur heeft samen met haar vriendinnen haar feestje hier in het atelier gevierd. Ze hebben een schoolbord memobord gemaakt met verschillende kleuren schoolbordverf en daarna leuk aangekleed met Foam clay en Silk clay. De één wat rustiger gehouden dan de andere, dus allemaal anders  en in hun eigen stijl.
Eén meisje zat heel rustig en stil aan een super mooie bloem te werken, je had bijna niet in de gaten dat ze er zat, zo stilletjes was ze aan het werk, maar het resultaat was dan ook erg mooi. Er werd ook al gezegd dat dat echt iets voor haar was en dat ze zo goed met knutselen was. Hulp heeft ze dus niet gehad. Daarentegen hadden andere weer wat meer hulp nodig en er werd dit keer heel wat getwijfeld en veranderd tijdens deze middag.
Ze wilde ook van te voren niet tegen elkaar zeggen wat ze gingen maken, ze wilde hun ideeën niet delen. En dit had te maken met het feit dat ze niet wilde dat andere met hun idee er vandoor gingen. Want zo gebeurt dat dikwijls op school ook, vertelde ze. Ik vertelde ze, dat ze dan juist trots moesten zijn omdat andere het werk na maakte. Dat betekende dan toch dat ze je werk heel erg mooi vinden..... Maar dat was hun ook al eerder verteld en toch wilde ze het niet delen. Vandaar zo verschillend. Ik zeg: Super gewerkt meiden en Fleur nog veel plezier vandaag!



Trouwens, dat stukje dat het niet leuk is als andere met je ideeën er vandoor gaan, dat herken ik wel hoor. Ik zie soms mijn ideeën bij andere tevoorschijn komen en soms prikt dat wel (vermeld gewoon even waar je het idee vandaan hebt). Maar soms groei ik ook ☺ want wauw mijn idee word gedeeld............
En ach ja, alles is al eens een keer uitgevonden en gemaakt en tegenwoordig zien we overal ideeën, zoals bijv. op Pintrest. Dus we zullen maar zeggen: beter goed gejat dan slecht bedacht!
Ondertussen ben ik door schade en schande ook weer wijzer geworden en als ik wil dat mijn idee nog even mijn idee blijft, laat ik het gewoon niet zien op internet. Dan blijft het als voorbeeld in mijn atelier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten