vrijdag 17 mei 2013

Open Atelier Boetseren

Het leek me wel leuk om ook eens met Klei aan de gang te gaan bij het Open Atelier. Iedereen kwam geheel blanco binnen, want voor iedereen was het nieuw. Ze hadden geen van allen ooit geboetseerd, ja misschien op de lagere school ooit, maar dat was al zo lang geleden.
Dus er werd wat gebladerd in mijn plakboeken en nog meer gebladerd....
Uiteindelijk was iedereen aan de gang. Het was een hele rustige middag moet ik zeggen, waarschijnlijk omdat ze zo ingespannen bezig waren.
Voor het gemak hebben sommige  een malletje van een bal gebruikt, waarna iedereen zijn eigen draai er aan heeft gegeven.
Ik had laatst zelf een aantal stempels gemaakt van knopen en structuren. Deze zijn bij het uiltje veelvuldig gebruikt. Want de ogen zijn o.a. met een knoop stempel gemaakt en onder de snavel zitten roosjes en blaadjes als zijnde een verendek. En ook de vlinders hebben structuur gekregen door een vel met structuur te gebruiken. Super leuk toegepast.
Er is gewerkt met wit bakkende grove chamotte klei. Hierdoor hoef je niet alles perfect glad af te werken en juist door die grove structuur te gebruiken en te accentueren kun je met het inkleuren hele mooie dieptes creëren. Maar het inkleuren moest nog even wachten want eerst moesten de beelden gebakken worden in de keramiekoven. Het resultaat laat ik tegen die tijd wel weer zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten