vrijdag 13 mei 2016

Open Atelier Diam's

Een gevarieerd programma tijdens het Open Atelier, met als gevolg een hoeveelheid aan verschillende materialen op tafel ☺️
Er is vandaag op verschillende manieren gebreid, o.a. met wol en satéprikkers, maar ook met de Diam's.
De zakjes, die thuis al waren gemaakt van een oude jeans, zijn zo van een leuke versiering voorzien door middel van de Diam's. Eerst zijn er rondjes op gesponst met de Diam's en daarna zijn er lijnen getrokken rechtstreeks vanuit de tube. Zo creëer je een beetje het idee van een bolletje wol.
Omdat ik het nog wat kaal vond, stelde ik voor om een stukje te breien met satéprikkers en echte wol, om een soort van broche te maken die we dan weer aan het zakje hebben bevestigd. En aangezien Saskia heel goed kan breien was dat een fluitje van een cent, zelfs op een satéprikker.

Er hing al redelijk lang een broodplankje van mijn hand in het atelier met daarop schaapjes en een gebreid truitje, gemaakt met de Diam's. Mieke had altijd iets met de Diam's, een soort van haat liefde verhouding. Maar dat plankje sprak al zo lang tegen haar, dat ze de uitdaging dit keer durfde aan te gaan. En het is geslaagd hoor. Zo zie je maar oefening baart kunst, Mieke.

Conny heeft een super leuke tas beschilderd, waar ze (denk ik) graag boodschappen mee gaat doen.
We zijn beginnen met de Jo Sonja verf en later hebben we met de Diam's nog accenten aangebracht.

De middag was weer geslaagd en dan ga ik altijd heerlijk het weekend in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten