woensdag 11 mei 2016

Kinder Knutsel Atelier Foam Clay en Silk Clay

Nou zit de Foam Clay en Silk Clay toch al heel lang in het assortiment van het atelier. Maar uitgekeken en uitgespeeld raak je er nooit mee.
Als ik met mijn handen de klei aanraak, ontstaan er soms spontaan de leukste ideeën. Zo ook met het potlodendoosje.
Ik had zo ontzettend veel kleurpotloden van mijn dochters, van me zelf van vroeger en weet ik veel waar vandaan. Want ja als ik kleurtjes zie ben ik net een ekster, heerlijk. En dat had ik al van kinds af aan. Als ik dan met mijn verjaardag weer eens een mooie doos kleurpotloden kreeg, dan mocht ook niemand anders er aan zitten. In één woord geweldig vond ik dat, die waren alleen van mij ☺ Maar ja, als je volwassen bent dan vind je eigenlijk dat je dat niet meer voor je verjaardag kan vragen. Dus toen ik kinderen kreeg, gaf dat mij een excuus om af en toe lekker weer een doos met kleurtjes te kopen. Dus zo had ik er heel wat opgespaard.
Inmiddels werk ik zelf met diversen andere kleurpotloden, zoals de Faber Castell en de Derwent en verdwenen de "gewone" kleurtje in een zak. Weggooien kon ik ze niet. Zoals bij zoveel dingen trouwens.......
Dus wilde ik kijken of ik ze kon verwerken in een leuk project voor het Kinder Knutsel Atelier.
En zo ontstond het Potlooddoosje.
De doosjes hebben we bekleed met de Foam Clay en daarna met de Silk Clay een leuk figuurtje gekleid. Daarna hebben we verschillende potloden door de midden geknipt en in het doosje gestoken. Ze kunnen de beide doosjes ook gewoon gebruiken voor hun hebbedingetjes en prulletje, want de dekseltjes kunnen er van af. Ideaal dus voor op de kinderen hun kamer, kunnen ze het mooi allemaal daar in doen.

Dit was mijn voorbeeld.
 
 En dit hebben de kinderen er van gemaakt.
 
 
 
Leuk om te zien welke draai ze er zelf aan geven. Want dat stimuleer ik dus wel, dat ze zelf hun eigen fantasie mogen gebruiken. Maar er zitten er altijd wel eentje of meer bij die dat lastig vinden en dus liever het voorbeeld namaken. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten