zondag 15 december 2013

Kerst bij het Open Atelier

Heerlijk met verf aan de gang tijdens het Open Atelier. En helemaal in kerst sfeer, nog leuker. Want o wat is dit toch een heerlijke, gezellige, sfeervolle tijd.

Saskia had bij de Action een paar houten ondergrondjes gekocht en daar heeft ze op geschilderd.
En de andere dames hebben op een houten paneel een leuk tafereel geschilderd.




Eigenlijk wilde ik op een "oude" koekenpan (de achterkant) of op bijv. een muffinvorm een winter tafereel schilderen. Ik zelf ben hier ook mee aan de gang gegaan. Maar kwam er al gauw achter dat het bij het Open Atelier niet helemaal haalbaar zou zijn, binnen het geplande aantal uren.
Wil je het mooi dekkend krijgen moet je een aantal lagen verf aanbrengen en die moeten dus tussendoor drogen en dat kost tijd. Aangezien de meeste dames thuis niet alle materialen voorhanden hebben, zodat ze al voorwerk kunnen doen, heb ik het voor het Open Atelier omgegooid en zijn we op hout gaan schilderen.
Dit zijn de voorbeelden die ik heb gemaakt, sommige zijn nieuw maar er is er ook eentje bij die voor mij al weer een gouwe ouwe is. Toch blijft ie leuk.


 


En de muffinvorm is uiteindelijk heel leuk geslaagd al zeg ik het zelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten