maandag 21 januari 2013

Open Atelier Vlinders


Er hebben de afgelopen week echt heel veel vlinders door het atelier gefladderd.


Afgelopen vrijdag was er namelijk een Open Atelier en daar heb ik zelf een voorbeeld voor uitgewerkt.
Ik had ooit een paar oude muziekboeken gekocht bij een tweedehands winkel en die kwamen nu goed van pas.Samen met wat ander gekleurd papier heb ik heel veel vlinders uit geponst en deze in een bepaalde compositie geplakt op een wit houten panelen blad.
Het wil heel wat zeggen als Marcel binnen komt en zegt "wat mooi". Dus ik, maar ook hij, hebben bij elkaar puntjes gescoord ☺ Samen hebben we nog het e.e.a. aangepast en dit is mijn resultaat.


Ik ben altijd benieuwd wat de cursisten gaan maken, want dat is steeds weer verrassend. Ze weten wel wat we ongeveer gaan maken, want dat bespreken we de les daar voor altijd met elkaar. Ik zorg dan altijd dat er fotomateriaal of een "tastbaar" voorbeeld aanwezig is, dus ze hoeven zelf niets te bedenken. Maar als ze zelf een idee hebben is dat altijd leuk en bespreekbaar. Hoe de invulling van hun zelf dan wordt is altijd afwachten voor mij. Het komt ook wel eens voor dat ze een techniek die al eerder een keer toegepast is, nog een keer willen toepassen en ook dat mag.

Ook dit keer was iedereen vrij om te bepalen waarop ze het wilde gaan maken. Zo was er een fotolijst van Ikea, een lampenkap, een houten onderzetter meegenomen en er zijn canvasdoeken gebruikt.
Doordat ik bij de groothandel een aantal ponsen mee had genomen, werd het knipwerk wat beperkt voor degene die vlinders wilde gebruiken. Tiny daar en tegen heeft heel wat zwaluwtjes met de hand mogen uitknippen, maar die heeft geen kik gegeven. Na het ponsen en knippen moesten ze zelf een compositie gaan maken, waarna de vlinders en zwaluwen opgeplakt konden worden.
En wat een mooie resultaten zijn het geworden! 



De lampenkap hangt inmiddels al bij Franci thuis en ze zegt dat het heel erg mooi is. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten