vrijdag 13 april 2018

Naai Atelier Zus & Zus

Zo meteen de daad bij het woord voegen en een volgend stukje schrijven voor op mijn blog.
Waar ik me het meeste mee bezig houdt is toch wel het Naai Atelier., dus dit keer laat ik jullie weer wat werk zien van mijn cursisten. Het is altijd zo leuk om te pronken met andermans werk en ook wel fijn dat ik daar bij heb kunnen helpen en aan heb bijgedragen om tot dat resultaat te komen. Zelf zit ik niet zo vaak achter mijn eigen naaimachine, maar wel achter de cursisten hun naaimachine. Zo houdt ik het een beetje in balans zullen we maar zeggen. Natuurlijk zou ik zelf veel meer willen doen, maar er zitten echt niet meer uren in een dag en dat probleem kennen er denk ik nog wel meer....

Tijdens de naailessen wordt er hier heel divers gewerkt. Iedereen is met iets bezig wat ze zelf leuk vinden om te doen. Dus het kan zijn dat iemand slabbetjes aan het maken is en een ander bezig is aan een tipi tent, of aan een hele mooie trouw outfit. In het vorige blok viel ook nog Carnaval, dus er zijn hier de nodige outfits gemaakt, de glittertjes zaten echt overal en soms vind ik nog wel eens wat terug op een vergeten plekje ☺

Dit alles maakt het ook zo speciaal en uitdagend om les te geven, ik weet niet altijd van te voren wat me te wachten staat, dus vervelen zal ik me niet gauw. Daarnaast weten de meeste dat ik goed kan tekenen en mag ik vaak een nieuw patroontje tekenen of iets natekenen van een geboortekaartje of zo, zodat ze dat weer kunnen verwerken op hun werkstuk. Dus niets onder de kopieermachine, maar gewoon uit de hand tekenen en dat is ook iets wat ik graag doe.
En wat is nou leuker om je eigen tekening terug te zien op andermans werk.




Zo, het begin is gemaakt ☺. Tot de volgende keer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten