zaterdag 25 augustus 2012

Kinder Knutsel Atelier

Deze week kon ik rustig opstarten na de vakantie. We hebben een heerlijke maar te korte vakantie in Breskens achter de rug. De eerste week heb ik echt moeten ontstressen, blijkbaar heb ik er moeite mee om de knop "op vakantie" om te kunnen zetten. Ik heb altijd het idee dat ik van alles nog moet doen voor mijn atelier. Dat is geen straf hoor want creativiteit is tenslotte een groot deel van mijn leven. Maar goed, na 1 ½ week kreeg ik pas echt het gevoel van vakantie. Daarna kon ik er volop van genieten en heb ik o.a. heerlijk liggen/zitten lezen. Het was een lange tijd geleden dat ik 4 boeken heb kunnen uitlezen. En ongelooflijk maar waar, ik ben niet creatief met mijn handen bezig geweest. Natuurlijk wel in mijn hoofd, maar niets fysieks en dat is ongekend voor mij. Dus echt vakantie gehouden zoals Marcel zegt.
Het afgelopen weekend ben ik ook nog met mijn zus en 3 gezamenlijke vriendinnen naar Breskens geweest. We hebben daar heerlijk genoten van het uitermate mooie weer, het zeewind waardoor de warmte prima vol te houden was, het uitzicht en het lekkere eten. Niets hoefde alles mocht! Wat een mooie afsluiting van de vakantie, want deze week startte ik langzaam weer op met mijn atelier. De naailessen starten volgende week pas, maar het Kinder Knutsel Atelier en het Open Atelier start deze week. Een mooie rustige op start dus.

Afgelopen woensdag startte de eerste groep van het Kinder Knutsel Atelier. De kinderen hadden er weer echt zin in en ik ook.
We hebben een blanco frisbee versierd met textielstiften en voor degene die het geduld konden opbrengen om het wat langer te laten drogen, hebben we nog enkele accenten aangebracht met de 3D verf van Diams. Sommige kinderen wilde het liefst de frisbee meteen gebruiken en met textielstiften kan dat ook. Echter de Diams moet altijd wat langer drogen dus dat betekend dat ze hem niet meteen konden gebruiken.
De temperatuur was afgelopen woensdag heerlijk en in het atelier was het dan ook goed uit te houden (koel), maar toch was het wel lekker om af en toe een fris windje te voelen. De kinderen hadden namelijk ontdekt dat je met de frisbee ook een prima waaiertje had. Dus ik werd af en toe verwend door Lisa op een koel windje.
Ik heb ze toen verteld dat ze 's avonds mama of papa ook maar moesten verwennen met een koel windje. Ben benieuwd of ze dat ook gedaan hebben :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten