woensdag 11 juli 2012

Boetseren

Vandaag had ik afgesproken met mijn lieve vriendin Jeannette, om samen creatief actief te zijn. Normaal geven we allebei les in keramiek en kom je er zelf bijna niet aan toe. Dus is het heerlijk om met zijn tweetjes bezig te zijn, zonder dat je uitleg hoeft te geven. Lekker bijkletsen, ideeën delen met elkaar. En je niet ongemakkelijk voelen als er een stilte valt, omdat je gewoon heerlijk met je handen bezig bent en alles om je heen vergeet. Tussendoor lekker lunchen in het atelier, dankzij een heerlijk verzorgde sandwich, gemaakt door Annelieke. En elkaars werk te "bekritiseren" en te bewonderen :-)
En wat ook heel leuk was om te merken dat ik ineens weer een oude stijl onder mijn handen vandaan zie komen. 
Kortom een heerlijk dag voor me zelf...........Omdat het vakantie is in het atelier, kan ik nu ook alle spullen gewoon lekker laten liggen, zodat ik de volgende keer weer zo kan beginnen. Want als ik eenmaal aan de gang ben dan wil ik vaak meer. En natuurlijk moet mijn oven vol zijn voordat ik hem ga stoken :-) En dat word ook heel spannend want het is de eerste keer dat we dan de nieuwe oven gaan uitproberen.


Binnenkort ga ik ook maar eens experimenteren met porseleinklei..............

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je dit er dan ook nog eens bij doet. Veelzijdig bijtje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Audrey,

      O dat wist je nog niet? :-)
      Net als jij zeer veelzijdig!
      Ik heb me trouwens aangemeld als volger van jouw blog, zo blijf ik goed op de hoogte.
      Groetjes, Monique

      Verwijderen