zondag 1 april 2012

Raku stoken

Afgelopen vrijdag ben ik bij Jeannette geweest. Zij heeft zelf een Raku oven gebouwd bij Ed Knops en ik mocht er bij zijn toen ze hem voor het eerst thuis ging uit proberen.
Wat een eer dat ik er bij mocht zijn en ook meteen zelf enkele werkstukjes mee mocht stoken. Ik had thuis snel wat biscuit gebakken werkjes meegenomen, waaronder een gezichtje van één van mijn dochters. Maar van wie?? Dat hadden de dametjes thuis snel uitgedokterd en het bleek Annelieke te zijn.
Een paar jaar terug hadden we een keer met gipsverband gezichts afdrukken gemaakt van Annelieke, Danjelle en van me zelf. Wat was dat eng om te doen en vooral voor mij met hyperventilatie en claustrofobie :-))) Maar als zij het konden, kon ik me zelf toch niet laten kennen, dus knop om en gaan....
Er hangt inmiddels al een tijdje een kunstwerkje van ons drieen in de woonkamer, alleen Marcel moet er nog een keer bij. Maar dan moeten we eerst ook een afdruk van zijn gezicht maken.



Hieronder zie je de werkstukken van afgelopen vrijdag. De vogeltjes heb ik achterwege gelaten, want die vond ik niet zo.

Het maskertje van Annelieke. Misschien voor sommige luguber maar ik heb een idee in mijn hoofd om het op een mooie manier te presenteren. Moet alleen dus nog uitgewerkt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten