vrijdag 29 maart 2013

Pasen bij het Open Atelier

Dat is zo leuk aan het les geven, je kunt de feestdagen als thema's goed gebruiken. Zo kwam natuurlijk ook het thema Pasen voorbij.
Dit keer zijn we o.a. aan de gang gegaan met stoffen "Paas" mandjes.
We hebben zelf de sjablonen gemaakt, daarna zijn deze op de stof gestreken en gesjabloneerd met de Diam's 3D verf. Na het drogen hebben we het gesjabloneerde stofje op de ondergrond stof geborduurd. De één deed dit heel precies, de ander juist expres wat "slordiger". Hierdoor valt het dus niet op dat een steekje onregelmatiger is dan de andere. Daarna werden de zakjes in elkaar gestikt, gekeerd en voilà een stoffen mandje is gecreëerd.
Dat sommige cursisten er een voorjaarsmandje van hebben gemaakt, geeft aan dat je in het atelier er je eigen draai aan mag geven.  Niemand hoeft bij mij zich strikt te houden aan het voorbeeld. Het is juist de bedoeling dat je zelf leert ontdekken, ontwerpen en los durft te laten. Weg van het geijkte paadje.
Daardoor wordt alles ook bij iedereen zo anders en daar kan ik enorm enthousiast van worden.
Na zo'n les stuiter ik dan ook altijd even na, ik geniet daar van. En zeker als ik dan naar de foto's kijk.





Een groep had het geluk (of pech) om twee keer iets met het thema Pasen te kunnen maken. We hebben dit keer haasjes gemaakt voor in de takken, die iedereen wel heeft staan met Pasen.
Er was keuze uit verschillende kleuren en soorten vilt, die met de hand werden dicht gemaakt. Dit omdat niet iedereen even behendig is achter de naaimachine. Een pompommetje werd gemaakt met een beetje wol, een gezichtje a la Nijntje er op en bij sommige ook nog wat snorharen.
Het zag er op het laatst zo gezellig uit in het atelier, helaas nam iedereen ze weer mee naar huis. Hierdoor bleef ik in het atelier kaal achter.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten