vrijdag 8 april 2016

Schilderen tijdens het Open Atelier

Geregeld kwam de vraag tijdens het Open Atelier om ook eens een groter werk te mogen schilderen. Natuurlijk is dat mogelijk, maar dan niet in 1 les (het Open Atelier duurt 2,5 uur) of we moeten er meerdere uren voor uit trekken.....
De tijdsdruk is dan namelijk te groot en nu lopen bij mij de lessen altijd wel uit, maar om nou tot diep in de nacht door te moeten gaan, vind ook ik een beetje te ver gaan. ☺
Dus werden er meerdere lessen voor uit getrokken. Zo geeft iedereen zich zelf de kans zich te ontwikkelen, te groeien en goed te leren kijken. Sommige hadden nog nooit geverfd en stonden trots te kijken naar wat ze toch voor elkaar hadden gekregen zo'n eerste keer.
Het uitgangspunt was a la type kleurrijke schilderij. Daarvan hangen diverse variatie bij mij her en der in het atelier. Maar iedereen was vrij om te kijken wat er zou gebeuren als ze al gaandeweg aan het schilderen waren.
En zo ontstonden er niet alleen maar kleurrijke schilderijen, zoals de "Piel"haas, of de olifant of het varken die al eerder voorbij kwamen op mijn blog. Maar zo kwamen er ook zeegezichten voorbij en fruit e.d. En dat geeft dan zo'n voldoening als je ziet hoe iets groeit en tot stand komt, heerlijk!
We hebben o.a. gewerkt met acrylverf en sommige hebben daarna nog met de Diam's 3D verf extra accenten aangebracht.
Van sommige heb ik al gehoord dat hun schilderij een ereplaats in de keuken heeft gekregen, of op een andere plek in huis. Uniek, want meestal hoor ik dat het op het toilet komt of in de bijkeuken hahahaha. Missie geslaagd dus.

 
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten