zondag 27 maart 2016

Crea Weekend Voorjaar 2016

Ook dit voorjaar waren we weer aanwezig tijdens het Creaweekend Voorjaar in de Evenementenhal Venray. Een niet zo'n heel gunstig weekend, want het viel in het Paasweekend.
We en dan bedoel ik alle andere standhouders ook, stonden er sceptisch tegenover. Er waren er ook al veel die op voorhand waren afgehaakt. Want ik geloof goed dat als je vaak op beurzen staat, je zo'n speciaal weekend toch liever thuis bent met je gezin. Gezellig eieren versieren, zoeken en op eten.
Maar ik wilde toch niet verstek laten gaan en kreeg mijn gezin zo ver om me weer mee te helpen, want zonder hun draai ik deze beurs niet alleen. Dat lukt gewoon niet.
Na heel wat voorbereidingen (want daar ben ik al weken van te voren mee bezig), kwam donderdag de dag van opbouwen. Om alles bij elkaar te zoeken, wat neem ik wel en niet mee, daar ben ik deze keer toch wel 2 dagen mee bezig geweest. Weliswaar op mijn dooie gemakje met tussendoor heel veel pauze ☺, maar toch. Dus donderdag alles in de auto's en gaan met die banaan....
Het opbouwen gaat ons steeds sneller af, maar we zijn er toch gauw een dikke 3 uur mee bezig. Ik wil dan ook alles goed en op zijn plek hebben staan en we hebben tenslotte 2 kramen die gevuld moeten worden. Marcel sjouwt alles naar de kramen en ik zet het neer zoals ik het dus wil. Voorheen deed ik dat sjouwen ook nog zelf, dan was ik er echt een dag mee bezig, dus daar ben ik ook mee vooruit gegaan. Als dan eindelijk alles staat en ik ben tevreden dan lekker naar huis en even rust. Hahahahaha, echt niet....want dan moet er nog snel een ditje of een datje gepakt worden of een zus of een zo nog snel geprint worden.
De eerste beursdag wil ik er altijd eerder zijn, dus om 8.30 uur daar naar toe om de laatste puntjes op de i te zetten en ineens is het dan 10.00 uur en staat de eerste al voor je neus. Hallo Moniqueeee, ik ben er al ☺☺ effe lekker een praatje maken en weer door. Danjelle was er om 10.00 uur ook, maar de ochtend begon rustig. Rond de middag begon het te lopen gelukkig en toen de eerste eenmaal aan de workshopkraam zaten, zijn er geen lege plekjes meer geweest aan de workshopkraam.
Zoals gewoonlijk kunnen zowel jong en oud aan de kraam een workshop volgen. Dit keer had ik gekozen om te stippelen op servies, mozaïeken op een glasplaatje en een paasversiering maken met Silk Clay en Foam Clay. Het stippelen op servies was weer een leuke workshop die ik als zeer geslaagd kan zeggen. De Pébéo porseleinverf nam gretig aftrek en al gauw was ik door een heleboel kleurtjes heen. Nog geprobeerd om wat bij te bestellen, maar helaas vanwege Goede Vrijdag was de groothandel al veel eerder dicht dan normaal.
Vrijdag en zaterdag waren top dagen en ik zag het voor de zondag nog niet zo zwart in. Maar er werd al gekscherend geroepen door mijn overbuurman, dat hij zondags de tafeltennisbatjes mee zou nemen zodat we over en weer konden pingpongen. Dit natuurlijk vanwege het feit dat het eerste Paasdag was en het niet druk zou worden. En aangezien ik een heleboel pingpongballetje bij me had voor de workshop konden we daar gerust mee aan de slag ☺
Nou zo rustig was het ook weer niet gelukkig, maar er waren niet heel veel bezoekers die dag. Voor ons was het gezellig druk, tijd om een praatje te maken was er nu zeker en de uren gingen toch heel snel voorbij. Ondanks het uurtje minder slapen, want ook dat hadden we dit weekend natuurlijk. De zomertijd ging in.

Er zijn zulke mooie dingen gemaakt deze 3 dagen, waarvan je hieronder een aantal foto's kunt zien.
Van lang niet alles heb ik foto's kunnen maken, omdat niet iedereen zijn werk even liet staan, om daarna terug te komen om het op te halen. En aangezien ik me niet met de workshops mocht bemoeien, kon ik bij de workshopkraam ook niet altijd foto's maken. Mijn dochters draaien al heel wat jaren de kraam en die hebben dat volgens eigen zeggen, prima voor elkaar. En ik mag zeggen dat ze dat ook wel hebben. Dus ik mag aan de andere kraam staan, waar ik iedereen te woord mag staan en uitleg mag geven over het atelier en de materialen.








Trots ben ik dus wel degelijk op ons gezin, we staan er steeds maar weer met zijn vieren. En samen maken we er keer op keer een succes van!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten