vrijdag 5 februari 2016

Keramiek

De laatste maanden ben ik eindelijk weer zelf aan het boetseren toegekomen. Wat is het toch een fantastisch materiaal om mee te vormen. Even mijn hoofd helemaal leeg en met de handen in de klei.  Soms staat een beeld zo en soms duurt het langer.
Normaal poets ik mijn beelden in met kleurpigmenten, maar dit keer heb ik met glazuur gewerkt. 2 andere beelden in de vorm van papaverbollen zijn gigantisch mislukt met het glazuren, veel te glimmend en in mijn ogen kitscherig, jammer jammer. Dus die worden denk ik maar een keer raku gestookt en dan eens kijken of ze daarmee te redden zijn. Maar het onderstaande beeld vind ik toch wel goed geslaagd. Was wel heel spannend hoor.
Ik ben er nog niet uit wat ik zal doen met de andere beelden die nog liggen te wachten. Blijf ik bij het inpoetsen of experimenteer ik toch wat met glazuren........word vervolg dus.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten