donderdag 28 november 2013

Sinterklaas Kinder Knutsel Atelier

Ook in het atelier is de Sinterklaastijd aangebroken. De pepernoten en taai taai verschijnen al een tijdje hier in huis en soms in het atelier. mmmm lekker, maar ik moet zeggen dat de cursisten zich netjes gedragen als ze op tafel staan, of ze lusten het niet, of ze durven het niet................. Of ze weten niet hoe ze het uit de pot moeten krijgen..........☺
Ik heb zo'n ideaal bewaarbakje van vacucin. Je hoeft de deksel niet eraf te halen om een pepernoot te pakken, maar je schud het vanuit de deksel zo in je hand. Dus niks geen gegrabbel met (vieze) handen in de pepernotenbak............Maar niemand weet hoe het werkt hahahahahahaha
is wel heel zuinig voor mij zo


Vacuvin PopSome Snoep & Nootjes - Blauw


Tijdens het Kinder Knutsel Atelier zijn we natuurlijk ook voor Sinterklaas iets gaan maken. De Silk Clay en de Foam Clay kwamen dit keer weer uit de kast.
Want we hebben cupcakejes gemaakt en om het af te maken hebben we een kartonnen bord versierd om ze op te zetten.
Nu ik dit zo schrijf, valt het me op dat het weer iets met "eten" te maken heeft...mmmmmm tja ook dat gesnoep komt steeds als een rooie draad terug. Snoep, koekjes en andere lekkere dingen horen gewoon bij de creativiteit en gezelligheid in het atelier! Zo dat staat nu vast, dus los laten dat ik dat niet mag vanwege de lijn en zo, gewoon doen want het hoort er bij, gniffel.

Maar dit keer word je niet dik van deze prachtige cupcakejes en kun je ze ieder jaar weer gebruiken ter decoratie met Sinterklaas. Alhoewel me wel is verteld dat de klei glutenvrij schijnt te zijn, zouden er dan toch mensen zijn die het eten????


 
 
Bij de eerste groep van het Kinder Knutselen hebben Floor en Anne een les mogen inhalen, zij hadden de Halloween les niet mee kunnen doen, dus zij hebben dat deze les mogen maken. Zo leuk om te zien hoe deze "grotere" meiden al lekker hun eigen gang kunnen gaan. Beide zijn super creatief en zijn al heel zelfstandig. Het leuke is dat ze ook zelf met leuke grapjes aankomen. Zo heeft Anne een schroef mechanisme geschilderd op de achterkant van Frankenstein.
 
 
En Anne heeft in de tweede groep een les mogen inhalen, zij had de cupcakejes al gemaakt dus voor haar had ik een zwarte pieten kopje wat ze heeft mogen bekleden met silk clay en foam clay. Uiteindelijk heeft ze er nog een heel leuk cupcakeje bij gemaakt met een 3D sinterklaasje erop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten