zaterdag 5 oktober 2013

Mixed Media Workshop

Vandaag mocht ik een (schoon)zussen - moeder workshop verzorgen. Toen 2 dames een tijdje terug de workshop kwamen doorspreken, hadden ze blijkbaar hun ogen uitgekeken. En gisteren vertelde ze dus aan de andere zussen "zien jullie nu hoe moeilijk het is om hier iets uit te zoeken, want er hangt zoveel leuks". Mooie opsteker voor mij toch?!
En wat zo grappig was: toen ik vrijdag op de Vrouwen van Nu beurs stond, heb ik even met een dame staan praten die, net als zovele andere dames, altijd zeggen dat ze totaal niet creatief zijn. Haar moeder stond met een grote glimlach toe te kijken. Ik probeer ze dan altijd aan de hand van mijn fotomaterialen en een praatje te overtuigen dat iedereen ergens wel creatief is en sommige hebben dan gewoon een beetje meer hulp nodig, maar daar ben ik voor. En wie stappen er mijn atelier binnen..............juist die dame en haar moeder, met alle andere zussen en schoonzussen. Toeval???...... en nu weet ik ook waarom de moeder zo stond te lachen............zij wist dat ze de volgende dag bij mij in het atelier zouden zijn.
Het werd een hele gezellige middag met zo'n binnenkomer. En wat ontzettend mooi om te zien dat de moeder van 83 jaar jong, omringd door haar dochters, zo heerlijk mee deed. Niks geen hulp van haar dochters, ze zocht alles zelf uit en deed ook alles zelf. Trots dat ik dit mocht meemaken.
Ze hadden er voor gekozen om te werken op 2 canvasdoekjes van 20x20. Dus nadat iedereen een beetje een idee had in welke kleuren ze wilde gaan werken zijn we verder gegaan met verschillende toepasbare technieken. Het woordenboek, de atlas, een oude kalender en mooi ander papier werden gebruikt voor o.a. decoupage. 3D bloemen en letters werden met de Big Shot uitgesneden. Er werd gesjabloneerd, gestempeld met foam stempels en verf. Kortom de tafels lagen helemaal vol met materialen. Er was trouwens een uitzondering gemaakt met 1 afmeting van het canvasdoek, want zij vertelde aan het begin dat ze iets had met dikke dames, dus toen heb k voorgesteld om een groter doek te gebruiken. Om toch een beetje het mixed media thema toe te passen hebben we het badpak gemaakt van mooi papier. Uiteindelijk hebben we er nog snel een bloem op gemaakt om het iets meer pit te geven.
En dan na afloop worden de foto's gemaakt. Op dat moment zien ze pas hoe mooi hun eigen werk is geworden. Gek is dat, dat ze dat dan pas zien. Komt denk ik ook dat je de hele tijd met je neus er boven op hebt gezeten en je pas ziet hoe het is geworden als je afstand neemt.

En dit zijn de resultaten:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten