woensdag 21 augustus 2013

Kinder Knutsel Atelier

Wat was het gezellig met het Kinder Knutsel Atelier. De groep van voor de vakantie had ik opgesplitst in tweeën, in de hoop dat er misschien weer wat kinderen zich aanmelden.
En woensdags was het eerste groepje wat de spits, zo na de vakantie, afbeet.
Lekker relaxt zijn de meiden aan de gang gegaan met het Zpagetti garen, een soort van koord dat gemaakt is van tricot. Een paar jaar terug is het  Zpagetti haken in geweest en ik had nog wel wat bollen liggen, dus dat had ik maar weer eens tevoorschijn getoverd.
Ze hebben met een macramé techniek, gelukspoppetjes gemaakt en ze mochten zelf weten van welk garen of koord. Nou dat heb ik geweten ☺ er werd er één voor papa gemaakt, één voor mama etc etc.
Binnenkort zal ik een tutorial plaatsen over het maken van de poppetjes.
Daarnaast mochten de meiden ook nog een boekenlegger maken.
We hadden voor de Kunstmarkt namelijk een aantal uilen, vlinders, koekie monsters, cupcakes e.d. uit foam gestanst met de Big Shot, maar daar zijn er toen uiteindelijk niet zoveel van gemaakt. Dus de meiden mochten zelf weten welke ze wilde maken. Nou het was net een snoepkraam voor de meiden volgens mij, want er werd gegrabbeld, geplakt en uitgebreid bepaald voor wie welke er gemaakt ging worden.
Echt een productieve les dus.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten