donderdag 15 november 2012

Kinder Feestje Meike

Vorige week woensdag mocht ik een feestje verzorgen voor Meike. Ze hadden een studiedag van school, dus om 10.30 uur stonden alle meiden bij mij op de stoep.
Het werd reuze gezellig en Meike, het feestvarken had voor haar verjaardag van oma al een setje mini Diam's 3D verf gekregen. Dus ze kon het nu mooi uitproberen op de spiegeltjes die ze gingen versieren.

Zelfs de mama van Meike vond het leuk om te doen, dus ik heb Meike maar gewaarschuwd dat ze haar mama in de gaten moest houden met de tubetjes Diam's. Anders zou mama ze misschien gaan gebruiken ☺ want ik weet dat zij zelf ook heel erg creatief is op het gebied van fotografie. Ze heeft bij mij ook op het Open Atelier gezeten, dus ze was al redelijk bekend met de verf.

Het begin is voor sommige altijd lastig, want waar begin je en wat ga je doen. Gelukkig hebben we daar verdwijnstiften voor, zodat ze eerst een soort van schetsje kunnen maken op het spiegeltje. Mocht het dan niet naar hun zin zijn dan kunnen ze het altijd nog weghalen.
Ze zien soms ook te veel voorbeelden, zodat ze gaan twijfelen, maar als ze dan eenmaal op gang zijn dan gaat het. En natuurlijk ook altijd even bij elkaar checken "wat ga jij maken...en wat jij?"
Bijna ieder feestje vragen ze wel hoe ik het roosje maak, dus dat wordt dan voorgedaan. Samen met hoe je een heel klein fijn hartje, een bloemetje, druppeltjes en een rankje met blaadjes maakt. Zo'n leuke techniek. Ik zal kijken of ik het een keer kan uitleggen op mijn blog.

Dit keer werden sommige spiegeltjes heel rustig gehouden, in tegenstelling met sommige andere keren. Het is zo mooi om te zien, hoe het iedere keer weer verschild. En het ligt echt niet aan het feit of ze druk of rustig zijn......
Het drinken en de snoepjes werden dit keer bijna niet aangeraakt, zo druk hadden ze het er mee. Na afsluiting, toen bijna iedereen klaar was, zijn ze gaan trampoline springen en met onze Sproet gaan spelen. En die is daar maar al te blij mee, want die is niet moe te krijgen. Ze springt en doet dat het een lieve lust is.
In de tussentijd konden degene die nog niet klaar waren in alle rust het spiegeltje afmaken en kon ik ze daarna op de foto zetten. Het cadeautje na afloop werd enthousiast ontvangen en de meiden konden op de fiets weer terug naar huis, terwijl oma de spiegeltjes kwam ophalen met de auto.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten