zaterdag 9 juni 2012

Open Dag in het Atelier op 2 juni

Ik heb er de hele week nog geen tijd voor gehad en nu staat de tv afgestemd op voetbal, dus.....
nu neem ik even de tijd om mijn blog bij te werken :-) want wat wordt dat voetballen toch overdreven, je merkt wel dat ik daar niet veel mee heb, sorry!
Laptop op tafel en een hele meute voor me op de bank, stoelen en op de grond. Allemaal oranje toeters, piepdingen en weet ik veel wat nog meer.
Laat hun maar kijken, toeteren, meeleven, ik kijk het van achteren mooi mee en ondertussen kan ik lekker werken.


De Open Dag was een hele gezellige en zonnige dag. Er is de gehele dag door wel aanloop geweest. Marcel kwam om een uur of drie een broodje brengen en duwde het zo wat naar binnen, omdat ik daar anders niet de tijd voor zou nemen. Pas tegen het eind van de dag aan voel je pas dat je toch wel honger en dorst hebt :-)

Mijn sneak peek van een vorige blogje hing mooi te wezen voor de kanteldeur. Hier op zijn een aantal verschillende technieken gebruikt. De katten zijn geschilderd op canvasdoek en daarna op de stof genaaid. Rondom afgezet met lint. Ik heb freehand gequilt met de naaimachine. Er is op geappliqueerd en natuurlijk is er ook met Diams gewerkt.


De Open Dag begon al op de oprit. Daar hadden we een zuil neergezet met daarop de Open Dag vermeld. Aangezien ik niet had geadverteerd, maar alleen een mailing had rondgestuurd en een bericht op facebook gezet. Dus iedere reclame was welkom.
Het voorste gedeelte van de tuin was ook helemaal ingericht. Er stond een kledingrek van
Created inXland waarvan ik de patronen en stof af en toe afneem voor mijn cursisten. Er stonden enkele paspoppen met hun kleding en natuurlijk de patronen.
De tuintafel was ingericht als workshop tafel.


Toen we 's morgens alles klaar aan het zetten waren, was het nog best wel fris. Maar ik geloof dat mijn vraag aan boven, om te zorgen voor een warme en bovenal droge dag, goed gewerkt heeft. Want uiteindelijk hebben we een heerlijke dag gehad, waardoor we zowel buiten als binnen workshopjes konden geven.
Iedereen had goede zin en er werd zelfs een dansje gedaan door Lois en Sjors, twee dochtertjes van twee cursisten van de naailes.
Dankzij mijn twee meiden kon ik de andere mensen te woord staan, terwijl zij zich ontfermde over de deelnemers/deelnemertjes voor de workshop. Vol aandacht werd er geluisterd door jong en oud. En er werden hele leuke dingen gemaakt. Kortom een hele leuke geslaagde dag.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten