dinsdag 19 juni 2012

Kinderfeestje Judith

Zaterdag is er weer een feestje gevierd in het atelier. De meiden hebben een canvasdoek beschilderd en weer zijn de resultaten zo verrassend verschillend geworden.

De één wil het helemaal zelf doen en de ander wilde toch een handje geholpen worden. Natuurlijk is alles mogelijk en dat is ook het leuke daarvan. Soms hebben ze even een steuntje nodig. Het is ook  moeilijk om ineens om te schakelen en met een leuk idee te komen, als je eigenlijk niet weet wat je te wachten staat.
Daar hebben de kinderen, maar zeker ook volwassenen moeite mee. Soms zit het gewoon even niet in je hoofd.

De kleuren weten ze meestal wel heel goed zelf te bepalen en het afwerken ook wel. Maar net die laatste puntjes op de I zetten, daar zorg ik dan weer voor. Ze leren dat op school niet echt.
De kinderen vragen wel eens hoe weet jij dat allemaal en dan zeg ik altijd, door heel veel te
oefenen :-).
Ze weten niet dat het in mijn hoofd nooit stil staat, dat ik alles zie en in me opneem, net als een spons. Dat ik overal ideeën zie. Maar de spons is niet meer zo absorberend zoals vroeger. Dus nu maak ik ook vaak een foto van iets en sla die op de harde schijf van de computer op, i.p.v. de harde schijf in mijn hoofd!

Maar zie hier het resultaat van een gezellige middag in het atelier!

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten