zondag 1 april 2012

Zentangle-doodlen paaseieren

Ik weet niet wat het is, het zal het weer wel zijn! De lente kriebels....
Maar ik ben vandaag weer lekker bezig creatief geweest, dit keer ben ik aan het zentanglen geweest, ook wel doodlen genaamd. Tenminste dat zijn mijn benamingen er voor. Vroeger tekende ik op school hele blaadjes vol in mijn agenda of schriften. Je tekent een vlakje en die teken je in met motiefjes, streepjes, stipjes enz. Zo teken je er steeds een vakje bij.
Vandaag heb ik ganzeneieren gebruikt als ondergrond om in het teken van de Paastijd te blijven.
En op het moment van dit berichtje is Marcel met een kippenei bezig LOL.
Het ei met de vlinder is nog niet helemaal klaar vind ik, dus daar werk ik later nog aan door.


Het is een hele relaxte manier van tekenen, je moet het alleen niet te lang achter elkaar doen. Dan word je er een beetje te relaxt van.
Op de eieren droogt de inkt niet zo snel dus je kunt ook niet in één keer rond gaan, tussendoor heb ik daarom het ene ei laten drogen en ben ik verder gegaan met de andere.
De volgende ga ik denk ik met kleur maken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten